Дүниежүзілік азаматтық білім: Қазақстанның мысалы
DOI:
https://doi.org/10.26577/jpcp.2021.v75.i1.09Аннотация
Бүгінгі таңда білім беру жүйесіндегі ең маңызды міндеттердің бірі — тұрақты даму мақсаттарынан (ТДМ), климаттың өзгеруінен, қоршаған ортаның ластануынан бастап, даму және қарым-қатынас арқылы бейбітшілік пен қауіпсіздікті сақтау қажеттілігіне дейін бүгінгі проблемалардың шешімдерін іздестіруде белсенді жұмыс істейтін мүдделі азаматтарды білім беруге және тәрбиелеуге жастарды тиімді тарту қажеттілігі. Жақында жүргізілген кейбір зерттеулер (ЮНЕСКО, 2019) жаһандық азаматтық білім беру (GCE) жастарды жаһандық қиындықтар мен проблемалар туралы ғана емес, сонымен қатар оларды ТДМ, еріктілік және азаматтық қоғам қызметіне тарту құралдарының бірі болып табылады. Осы мақаланың мақсаты GCE концептуализация көзқарастарының эволюциясын талдау және GCE-ді Қазақстанның мысалында оқу бағдарламаларына енгізу болып табылады. Мақалада келесі зерттеу сұрақтары қарастырылады: зерттеушілер мен оқытушылар GCE-ді ұлттық жоғары оқу орындарының (университеттердің) оқу ортасы тұрғысынан және жастарды жаһандануға, жаһандық мәселелерге және ұлттық және жаһандық азаматтық тұжырымдамалар мен идеяларды үйлестіруге үйрету үшін қалай концептуалды түрде қайта қарастырады? Оқытушылар GCE-дің университеттердегі дәстүрлі білім беру бағдарламаларындағы орнын қалай қабылдайды және жаһандану мен GCE-нің әртүрлі аспектілерінің концептуалды бағытын өздерінің педагогикалық тәжірибесінде қалай анықтайды? Дамушы елдердегі оқытушылар GCE-ді жалпы және Қазақстан жағдайында университеттердегі дәстүрлі білім беру бағдарламаларына қалай біріктіреді? Бұл зерттеу GCE-ді жоғары оқу орындарына енгізудің егжей-тегжейлі тәсілін ұсынады. Түйін сөздер: жаһандық азаматтық рухында білім беру, Тұрақты даму мақсаттары (ТДМ), жоғары оқу орындары (ЖОО), Қазақстан.