Жастардың ұлттық сана сезімін қалыптастыру

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/jpcp.2024.v88-i2-05
        105 82

Аннотация

Ұлттық сезім-ұлтқа деген сүйіспеншілік, жанашырлық, оның ұлттық өкілдігін мойындай отырып, халықтың мұрасын бағалай білу. Әркім өз Отаны үшін мақтаныш, өз халқына деген терең сүйіспеншілік арқылы басқа халықтарды білуі және құрметтеуі керек.

Ұлттық өзін-өзі тануды қалыптастырудың негізгі құралы-ана тілі, ізгілік пен патриоттық құндылықтардың сабақтастығын орнатуға үлкен қолдау көрсететін өзін-өзі тануды қалыптастырудың негіздерінің бірі. Бүгінгі таңда өскелең ұрпақты өз халқының тарихын, тегін, дәстүрін, тілін, адам мәдениетін, адами қасиеттерін терең түсінетін шығармашылық тұлға ретінде тәрбиелеу өмірдің талабы, қоғамның қажеттілігі болып табылады.

"Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңы өскелең ұрпаққа жан-жақты білім беру мен тәрбиелеудің мемлекеттік саясатының негізгі ережелерін айқындайды. Бұл: Қазақстан Республикасының бүкіл адамзатының білім алуға, әрбір адамның зияткерлік дамуына, психофизиологиялық және жеке ерекшеліктеріне тең құқығы, халық үшін білім берудің барлық деңгейлеріне кең жол ашу.

Яғни, әрбір азаматтың білім алу құқығына негізделген білім туралы заңда жастардың ұлттық құндылықтарын құрметтеуді қалыптастыру мен тәрбиелеуде оқыту, тәрбиелеу, дамыту, дидактикалық жағдайларды қалыптастыру процесін жан-жақты қамту қажеттілігі туындайды. Жастарда ұлттық құндылықтарды қалыптастыру үшін біз ұлттық мәдениет, дәстүрлер, халықтық ілімдер және т. б. мәселелеріне назар аударуымыз керек.

Қазақ мәдениеті-ғасырлар бойы қалыптасқан ұлттық мәдениет. Ол ұлттық білім негізінде әзірленді және қалыптасты. Ұлттық білім осы ұлттың мәдениетін дамытудың қозғаушы күші болып табылады. Әр халықтың тарихи тіршілігі мен рухани тәжірибесі бар. Өмірдегі рухани тәжірибелері арқылы қалыптасқан халықтың білім беру және дүниетанымдық көзқарастарын біз халықтық педагогика деп атаймыз. Халықтық педагогика-халықтың мәдени мұрасы. Халықтық педагогика осы халықтың (ұлттық) этникалық ерекшеліктеріне байланысты дамыды және қалыптасты.

Түйін сөздер: Білім, дәстүрлі, сана, адамгершілік, әлеуметтік, интеллект, өзін-өзі жетілдіру, ұрпақ.

Авторлардың биографисы

M. Зейнеш, Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Қазақстан, Астана қ.

Зейнеш Мерей – Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің докторанты, (Астана, Қазақстан)
mereykazakhstan@yahoo.com

У. Аймбетова, Қазақ ұлттық хореография академиясы, Қазақстан, Астана қ.

Аймбетова Улбосын – PhD. қауымдастырылған профессор мін.атқ. Қазақ ұлттық хореография академиясы, (Астана, Қазақстан) Aim_bat@mail.ru

Ж. Досмагамбетова, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.

Досмагамбетова Жамиля – философия ғылымдарының кандидаты, қауымдастырылған профессор, Әл-Фараби
атындағы Қазақ ұлттық университеті, (Алматы, Қазақстан) ddd_dos@mail.ru

K. Халықов, Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы , Қазақстан, Алматы қ.

Халықов Қабыл – философия ғылымдарының докторы, профессор, Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер
академиясының ғылыми жұмыстар жөніндегі проректоры, Халықаралық Конкорд академиясының мүшесі (Алматы, Қазақстан) kabylkh@gmail.com

Жүктелулер

Как цитировать

Зейнеш . M., Аймбетова U., Досмагамбетова J., & Халықов K. (2024). Жастардың ұлттық сана сезімін қалыптастыру. ҚазҰУ хабаршысы. Философия, саясаттану және Мәдениеттану, 88(2), 40–48. https://doi.org/10.26577/jpcp.2024.v88-i2-05