Қазақстандағы сән индустриясы: мәдени жаһандану жағдайындағы зерттеулер
DOI:
https://doi.org/10.26577/jpcp20259229Аннотация
Бұл мақала дәстүрлі мәдени мұра мен жаһандық әсерлердің өзара әрекеттесуін талдай отырып, мәдени жаһандану жағдайында Қазақстандағы сән индустриясының эволюциясын қарастырады. Сәндік медианы контентті талдау және тарихи шолу арқылы зерттеулер қазақ мотивтерінің заманауи дизайнмен үйлесу және бірігу үрдісін көрсетеді. Тұрақтылық пен цифрлық платформалар жаһандану үрдісі әсерінің негізгі драйверлері ретінде пайда болуда. Зерттеу нәтижелері жаһандық интеграция елдің инновациялар мен экономикалық өсуіне ықпалын көрстекенімен, мәдени бірегейлік үшін кедергілер туғызатынын меңзейді. Жаһандану инновацияларды ілгерілету және инвестиция тарту арқылы экономикалық өсуге түрткі болғанымен, зерттеу модернизация мен мәдениетті сақтау арасындағы шиеленісті көрсетеді. Мұраны гомогенизациялау және коммерцияландыру тәуекелдері бізді жаһанданған нарық жағдайында бірегейлік туралы ойлануға итермелейді. Осы динамикаларды қарастыра отырып, мақала посткеңестік елдердің бір мезгілде өздерінің мәдени мұраларын қалпына келтіре отырып, жаһандық интеграцияға қалай ұмтылып жатқаны туралы түсінік беру арқылы мәдени жаһандану туралы кеңірек пікірталастарға үлес қосады. Сайып келгенде, Қазақстанның сән ландшафты өзара тәуелді әлемде тұрақтылық, дәстүр мен заманауилықты теңестіретін микроәлем ретінде қарастырылады. Зерттеу посткеңестік елдердің, оның ішінде Қазақстанның, жаһандық және ұлттық даму динамикасының бағытын айқындай отырып мәдени жаһандану туралы пікірталасқа үлес қосады.
Түйін сөздер: Қазақстандық сән, мәдени жаһандану, сән индустриясы, дәстүрлі киім, тұрақты сән, глокализация
