Мәдениет бойынша семиотикалық концепциялары және кино тілі
DOI:
https://doi.org/10.26577/jpcp.2024.v90.i4.a5Аннотация
Фильм мәдени ұғымдарды, идеалдарды және иконографияны зерттеуге және таратуға ықпал ететін қуатты құрал болып табылады. Фильм сюжеттерінде жасырылған мағынаның күрделі қабаттарын семиотика объективі, белгілер мен белгілерді зерттеу арқылы ашуға болады. Семиотикалық принциптерді мұқият зерттей отырып, бұл мақала белгілердің, белгілердің және кодтардың мәдениет пен кино туралы білімімізге қалай әсер ететінін зерттейді. Фильмнің дыбыстық дизайн мен актерлік өнерден бастап баяндау құрылымы мен көрнекі бейнелерге дейінгі әрбір құрамдас бөлігі адамзат қоғамының күрделілігін көрсететін және сындыратын семиотикалық құрылымға ықпал етеді. Бұл мақалада фильмдердегі семиотикалық идеяларды олардың бейнелеу мен мәдени дискурсқа қалай әсер ететінін қарастыра отырып, мұқият зерттеу ұсынылады.
Бұл мақалада авторлар мәдениет философиясындағы аз зерттелген, бірақ өзекті мәселелердің бірін қарастырады. Бұл мақаланың мақсаты мәдениеттің семиотикалық зерттеулері аясында кино тілінің мәселесін зерттеу болып табылады. Мақаланың осы тақырыбының жаңалығы - авторлар семиотикалық зерттеулер аясында кино тілін қалыптастырудағы белгілердің орны мен рөлін талдайды. Авторлар бұл мәселені түсінудегі әртүрлі тәсілдердің дискурсивті сипатын түсінеді, бірақ дискурсқа қарамастан, ұлттық қазақстандық кино тілін брендтеу және оның жас ұрпақ үшін мағынасын түсіну мақсатында осы мәселені зерттеу қажеттілігіне назар аударуға тырысады. Бұл мәселені зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізі шетелдік, ресейлік, қазақстандық ғалымдардың жұмыстары болып табылады. Бұл мәселені зерттеуде авторлар да негізделді семиотикалық зерттеулер, сонымен қатар конструктивистік парадигманы қолдануға тырысты. Мақаланы жазу барысында авторлар семиотикалық, мәдени талдау әдісін және мәдени-релятивистік тәсілді, сондай-ақ талдау және жалпылау сияқты жалпы ғылыми әдістерді қолданды. Бұл зерттеу тарихи-мәдени тәсіл әдістеріне негізделген. Біз бұл әдістер біздің ғылыми мақаламызды жақсы ашады деп ойладық. Осы әдістемелік тәсілдердің арқасында авторлар кино тілі арқылы жасалған иллюзиялық шындық әлемі тек бастапқы мәдениетпен анықталған интерпретациялармен, мағыналармен, мағыналармен тығыз байланысты екенін көрсетуге тырысты. Нәтижесінде режиссердің, жазушының, дыбыстық режиссердің жұмысы, сайып келгенде ойын, бір жағынан, ал екінші жағынан, көрермендер кинода болып жатқан оқиғаларды құрастырады оның ішкі үміттерімен, тәжірибелерімен байланысты әлеммен тығыз байланысты олар өздерінде және қайта құратын әлеммен және ол фильм кейіпкерлерінің белгілі бір көрінісінде құрастырылған, сонымен қатар кинорежиссерлар жасаған сол идеялармен және ойдан шығарылған шындықпен тығыз байланысты. Мәдени кодтан, дыбыстық дизайннан және актерлік өнерден бастап баяндау құрылымы мен көрнекі бейнелерге дейінгі фильмнің әрбір құрамдас бөлігі адамзат қоғамының күрделілігін көрсететін және сынатын семиотикалық тінге үлес қосады.
Түйін сөздер: Мәдениет философиясы, Мәдениет семиотикасы, кино теориясы мен семиотикасы, тіл, кино тілі, белгі, белгі-образ, конструктивтік ерекшеліктер, мәдени код, дыбыс, бұрыш